poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Ciasto bardzo szybkie i smaczne

Przepis ten znalazłam na stronie zwyciężczyni Masterchef Basi Ritz. Wypróbowałam. W mojej wersji dodałam ciut kardamonu i imbiru, skórkę pomarańczową zamieniłam na cytrynową, no i nie miałam agrestu ani żadnych innych świeżych owoców bądź jagód, dlatego dodałam namoczone śliwki suszone. Ale radzę jednak dać jakieś świeże owoce.

Wyszło super, bardzo smaczne, idealne do herbatki, łatwe i szybkie. Polecam :)



Składniki:

200 gr masła
190 gr cukru + 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
200 gr mąki
4 jajka
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
8 śliwek namoczonych śliwek suszonych (lub 300 gr agrestu lub porzeczek)
starta skórka z 1 cytryny
1/4 łyżeczki kardamonu
1/4 łyżeczki imbiru

Piekarnik rozgrzać do 180 st (góra-dół).

Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Miękkie masło utrzeć z cukrem, dodać po 1 jajku,
cały czas mieszając, potem powoli wsypać mąkę z proszkiem, kardamon, imbir i skórkę z cytryny. Mieszać aż ciasto będzie jednolite.

Na tortownicę wyłożyć papier do pieczenia, wylać ciasto, z wierzchu posypać pokrojonymi śliwkami (one opadną na dno pod koniec pieczenia).

Piec 45 minut do "suchego patyczka".

Idealne do gorącej herbatki wieczorową porą.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz